کمبود PS5 و Xbox Series X تا سال آینده

05 October 2021

/

توسط مدیریت

مدیرعامل AMD لیزا سو در کنفرانس Code در کالیفرنیا گفت که کمبود PS5 و Xbox Series X تا سال آینده به دلیل کمبود تراشه حداقل تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

با توجه به این واقعیت که کنسول های سری ایکس باکس و پلی استیشن 5 هر دو از تراشه های AMD در سیستم های خود استفاده می کنند ، کمبود جهانی تأثیر مستقیمی بر تولید دارد و آنها را به یک سختی سخت تبدیل می کند.

همانطور که توسط CNBC گزارش شده است ، سو توضیح می دهد که راه اندازی کارخانه های تولیدی بین 18 تا 24 ماه طول می کشد تا بتواند تقاضای روز افزون تراشه ها را برآورده کند.

نقطه ای که این تحولات در آن به ثمر می نشیند باید در نیمه دوم سال 2022 باشد و پس از آن این کمبودها باید کاهش یابد.

این احساس یک هفته پیش توسط رئیس ایکس باکس فیل اسپنسر نیز تکرار شد.

لیزا سو گفت: “ما همیشه چرخه های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته ایم ، جایی که تقاضا بیش از عرضه است یا برعکس,این بار ، متفاوت است ممکن است 18 تا 24 ماه طول بکشد تا گیاه جدیدی قرار دهید و در برخی موارد حتی بیشتر از آن این سرمایه گذاری ها شاید یک سال پیش آغاز شده است”.
همه گیری COVID-19 ناگزیر مشکلات زیادی را برای زنجیره های تولید در سراسر جهان ایجاد کرد ، که شامل جدیدترین دستگاه های سونی و مایکروسافت نیز می شود.

علیرغم عرضه در زمان نامناسب با نرم افزاری که در مهمانی دیر شده بود ، هر دو دستگاه دارای آمار فروش قابل توجهی هستند مخصوصا پلی استیشن 5.